a myslisz, że będą pasowały??
Szerokość Opon Zimowych.... temat na czasie.
Zwiń
X
-
GośćTagi: Brak
-
bezduszny
Szerokość Opon Zimowych.... temat na czasie.
Ja w temacie.
Są różne opinie... kto ma jakie doświadczenia w tych sprawach ?
-
bezduszny
Mająć RS'a... lato 225x17 zima 205x16.
Masa samochodu nie różni się praktycznie od zwykłej 1.8T 150KM mającej fabrycznie 205x16. Na 205-tkach całkiem dobrze jedzie się też zimną na czystych i suchych drogach oraz po sniegu.
Nie ma też takich szaleństw i ostej jazdy w zakrętach jak latem uzasadniających szersze gumy o niskim profilu... stąd tylko 205.
Fabie kombi lato i zima 195x50x15...w sniegu nie do zakopania o ile nie zawisną
Komentarz
-
z tego co mi wiadomo to im węższa opona tym lepsza przyczepność na śniegu, ze względu na to że mniejsza jest powierzchnia nośna opony i trudniej tym samym o poślizg (nie ma efektu sanek) i ciężar samochodu przekładany jest na glebe na mniejszej powieżchni tym samym docisk samochodu jest większy.Zapraszam na www.rebel-tuning.com
Komentarz
-
-
bezduszny
Temat sam wyszedł przy ESP, zamiast tam tobić OT... jest to tutaj.Zamieszczone przez nico21bezduszny, sorry ale o co ci chodzi zakładajac tego posta :?: Pytasz, a potem sam na to pytanie odpowiadasz. :roll: :?:
Chodzi o to... aby każdy napisał jakie zakłada i dlaczego. Ja uzasadniłem swoje dycezyje.. może jak ktoś napisze coś innego, uzasadni to merytorycznie to zmienie swoje zdanie i uznam, że robiłem źle.
O ile w przypadku O1 nie miałem wątpliwości co do decyzji o tyle w przypadku A8 i kupionych opon nie jestem już tak przekonany do tego czy aż tak dobrze jest to zrobione…
Komentarz
-
L 225
Z 225
bo 225 sa duzo latwiej dostepne w wersji zimowej niz np. 205 o odpowiednim profilu na felge 17tke
przy nastepnym aucie na 17 beda zalozone zimowe 205nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zastosowanie węższych opon zimowych ma uzasadnienie w postaci faktu, iż węższa opona wywiera większy nacisk jednostkowy na daną powierzchnię, co ułatwia takowej oponie "wgryzanie się" w śnieg lub też błoto pośniegowe, a także ułatwia odprowadzanie wody itdZamieszczone przez bezdusznyJa uzasadniłem swoje dycezyje.. może jak ktoś napisze coś innego, uzasadni to merytorycznie to zmienie swoje zdanie i uznam, że robiłem źle.
czy to bezduszny cie satysfakcjonuje??
czy nadal uwazasz ze szerokie kapcie sa zalecane na zime
popatrz na profesjonalistow (np samochody WRC)
Komentarz
-
-
dwie rzeczy:czy to bezduszny cie satysfakcjonuje??
czy nadal uwazasz ze szerokie kapcie sa zalecane na zime
popatrz na profesjonalistow (np samochody WRC
- ilosc dni zimy w ktorych jezdzimy po kopnym sniegu - tudziez w takiej brei jest niewielka i jazda w tym czasie na oponach o takiej samej szerokosci jak dla letnich nie zmienia zasadniczo poziomu bezpieczenstwa - tym bardziej ze pozostala czesc zimy jezdnie sa mokre lub nawet suche
- co do profesjonalistow to trudno sie z nimi porownywac bo nie jezdzimy ani w takich warunkach jak oni, ani z takimi szybkosciami jak oni.
nie zauwazylem aby kolega bezduszny nawolywal do stosowania szerokich kapci zima - za to pisal ze powinny byc: "nie szersze niz letnie - a najlepiej o jeden rozmiar mniejsze"Zamieszczone przez chester121czy to bezduszny cie satysfakcjonuje??
czy nadal uwazasz ze szerokie kapcie sa zalecane na zimenasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
tylko oni używają innych opon niż w autach cywilnych np opony z kolcami ale te są w polsce zakazaneZamieszczone przez chester121popatrz na profesjonalistow (np samochody WRC)
Ja mam letnie 205/50/17
zimowe 195/15/65
[ Dodano: Wto 17 Paź, 06 22:19 ]
tylko oni używają innych opon niż w autach cywilnych np opony z kolcami ale te są w polsce zakazaneZamieszczone przez chester121popatrz na profesjonalistow (np samochody WRC)
Ja mam letnie 205/50/17
zimowe 195/15/65 bo mieszkam w górach
Komentarz
-
-
bezduszny
W przypadku błota pośniegowego owszem, w przypadku lodu owszem... naciśk jest ważny. Pozostaje postawić pytanie.... ile tych dni jest w okresie całej zimy ?Zamieszczone przez chester121Zastosowanie węższych opon zimowych ma uzasadnienie w postaci faktu, iż węższa opona wywiera większy nacisk jednostkowy na daną powierzchnię, co ułatwia takowej oponie "wgryzanie się" w śnieg lub też błoto pośniegowe
W przypadku śniegu kopnego jest wręcz odwrotnie. Próbowałeś jechać rowerem, nawet górskim po głebokim na 15cm śniegu ?
Górskie ratraki mają cholernie szerokie gąsiennice (chyba nie dla szpanu)... aby zmniejszyć nacisk przez zwiększenie powierzchni a przez to zapadanie się w śniegu. Same gąsiennice też mają dość specyficzna konstrukcję.
Opony sportowe w samochodach WRC mają z naszymi oponami ziomowymi po za samym okrągłym kształtem chyba niewiele więcej wspólnego. Ich zywotnośc to raptem kilka setek kilometrów lub mniej.
Co do wąskich opon. Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy A8 na oponkach 195 (pomijam napęd quattro). Ciekawe jak szybko wylądował bym w rowie na jakimś zakręcie...
195 mam założne w 2 Fabiach firmowych (1.4 101KM) i spisuja się naprawdę super. Na wschodzie sniegu jest sporo i z praktyki wiem, że do czasu nie zawieszenia ich na podwoziu) jadą bez problemów.
Co do szerokich "kapci".
Widziałem opla corse z letnimi oponami 215. Wyglądał troche śmiesznie...
Założenie zimówek o oczko mniejszych niż letnie... nawet 205 chyba mijało by się z celem przy tej masie auta. Odniesiem do takich zmian powinna moim zdaniem być tu moc silnika, waga pojazdu i rozmiar seryjnych opon zalecanych przez producenta.
Podobnie jak z letnimi tak i z zimowymi nie należy wpadać w skrajności.
Komentarz
-
Temat jak najbardziej na czasie. Na lato mam 205/55/16 i na zime do tej pory mialem takie same. I wlasnie, w tym roku jest ich zmiana i chcialem mniejsze tzn 195/60/16 (celowo 16") i tu pojawily sie dwa problemy: cena opony(cut wyzsza) dostepnosc takich opon(niby sa, ale jednak trzeba zamawiac i dlugo czekac) tak wiec pozostalem przy wymierze jaki do te pory mialem.
Co do mniejszej powierzchni styku opony z jezdnia (aby lepiej opona wkopywala sie w snieg) slyszalem teorie, ze zima nalezy napompowac opony o 0,2-0,3 atm wiecej i powinno byc lepiej w tej kwestii.
Jakby w Polsce mozna bylo jezdzic na oponach kolcowanych to zima przez kilka tygodni zalozona bylaby waska kolcowana 17" i po sprawie :twisted:
Komentarz
-
-
bezduszny
Co do przepisów drogowych przepis mówi ---zabrania się stosowania metalowych elementów przeciwpoślizgowych na trwale umieszczonych w oponie--- . Kolec nie jest na trwale umieszczony ale tłumacz to niebieskim.... ponadto stosuje się też kolce z tworzyw z zatopionym węglikiem spiekanym i nie mają one nic wspólnego z metalem... ale to też tłumacz niebieskim. Ech...Zamieszczone przez MaicroftJakby w Polsce mozna bylo jezdzic na oponach kolcowanych to zima przez kilka tygodni zalozona bylaby waska kolcowana 17" i po sprawie
Trwałość opony okolcowanej przy prawidłowym doborze kolcy cywilnych= trwałości opony zimowej i nic nie wypada przy właściwym stosowaniu opony.
Są też kiepskie aspekty tej opony. Na ubitym śniegu przyczepnośc podobna jak latem na szutrze.... najgorzej sprawują się na gołoledzi tzw. szklance ale i tak o dużo lepiej niż zwykłe zimówki. Hamowanie na asfalnie to już jest horror....
Komentarz
-
bezduszny, Tak doskonale zdaje sobie sprawe, dlatego mowie iz bylby to komplet na kilka tygodni w roku. Czesto jest tak, ze snieg spadnie i lezy sobie dlugo. Do tego sa miejsca gdzie duzo wygodniej jezdziloby sie na takich oponach niz na lancuchach. Do tego takie okolcowane auto zostawiasz, a lancuchy, no coz u nas znikaja nie takie rzeczy z aut.
Komentarz
-
-
bezduszny -
co do tematu, to kiedys rzeczywiscie, zalecane byly zimowki najwezsze jakie sie dalo, a teraz juz od jakiegos czasu czytam, ze wcale nie i teraz juz nalezy zakladac ta sama szerokosc co letnie, czyli takie tam typowe pieprzenie (motywowane tym, ze generalnie zwieksza sie moc samochodow i dlatego mozna dawac typowy rozmiar :roll: - tak czytalem).
a na prawde, to trzeba zakladac opony zgodnie z tym do czego beda wykorzystywane, jezeli ktos czesto jezdzi po mocno zasniezonych drogach i bez przerwy musi sie przedzierac przez zaspy zalozy ciensze, jezeli ktos bedzie pomykal np. po wawie, to mimo wszystko jakies specjalne przejmowanie sie szerokoscia jest zbedne, generalnie wezsze sa tansze, wiec to moze pomoc podjac decyzje
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-


Komentarz